
Tytuł projektu
Opracowanie systemu MONITO mającego na celu automatyzację komunikacji o zagrożeniach na przejazdach kolejowo-drogowych i zwiększenie bezpieczeństwa przejazdów.
Cel projektu
W Polsce co roku dochodzi do ok. 200 wypadków i kolizji na przejazdach kolejowo-drogowych. W wyniku tego rocznie życie traci nawet kilkadziesiąt osób. 99% z tych zdarzeń wynika z brawury i nieprzestrzegania przepisów przez kierowców.
Niniejszy projekt ma na celu znaczącą poprawę bezpieczeństwa poprzez opracowanie rozwiązania MONITO, zakładającego AUTOMATYZACJĘ kluczowych procesów:
* WYKRYWANIA ZAGROŻENIA (poprzez monitoring przejazdu kolejowo-drogowego z użyciem technologii wizji komputerowej, radaru lub lidaru oraz system decyzyjny)
*PRZEKAZYWANIA INFORMACJI (poprzez łączność komponentów systemu z systemem centralnym)
*REAGOWANIA NA ZAGROŻENIE (poprzez system dostarczający informacje o zagrożeniu bezpośrednio na pulpit maszynisty w czasie bliskim rzeczywistemu).
Efekty projektu
MONITO - system do automatyzacji komunikacji o zagrożeniach na przejazdach kolejowo-drogowych
Kluczowe cechy systemu MONITO:
Grupy docelowe
Zarządcy infrastruktury kolejowej - zarówno z sektora publicznego jak i prywatnego.
Zadania projektu (etapy B+R)
W ramach zadań poniesione zostaną następujące kategorie kosztów:
Całkowita wartość projektu
2 427 339,79 PLN
Koszty kwalifikowalne
2 399 974,85 PLN
Wartość dofinansowania
1 736 266,28 PLN
#FunduszeUE

REDS S.A. zrealizowało projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt. „Stworzenie systemu dynamicznych rekomendacji dotyczących optymalnego prowadzenia pociągu z wykorzystaniem technologii big-data i uczenia maszynowego.”
Celem projektu było opracowanie prototypu systemu wspierającego maszynistów. Pomimo niedostatecznie informatyzowanej infrastruktury kolejowej, system generuje w czasie rzeczywistym dynamicznie dostosowywane rekomendacje mające na celu optymalizację zużycia energii i poprawę punktualności.
Wartość projektu: 1 561 611,26 zł
Dofinansowanie z UE: 1 150 100,13 zł